Nobelova cena za fyziku pro rok 1995
1) Martin Perl
* 4. 8. 1920 New York, USA
Perl učinil svůj největší objev na stanfordském lineárním urychlovači, kde podal experimentální důkaz existence částice tau a zároveň určil její základní vlastnosti. Zmíněný důkaz nebyl jen důkazem částice tau, ale celé nové rodiny částic, která hrála zásadní roli především v nejranějších fázích vývoje vesmíru, a to krátce po velkém třesku. Perl byl za popsaný objev oceněn v roce 1995 polovinou Nobelovy ceny.

2) Frederick Reines
* 16. 3. 1918 Paterson, USA

Reines se po celou svoji kariéru zabýval částicovou fyzikou. Již v roce 1956 se mu podařilo společně s Cowanem experimentálně prokázat existenci neutrina. K detekci neutrin použili scintilační detektor, který obsahoval 400 litrů vody obohacené chloridem kademnatým. Detekci neutrin zprostředkovaly gama-fotony, které vznikly anihilací pozitronu a záchytem neutrina na atomech kadmia. Jako zdroj neutrin byl použit jaderný reaktor. I když Bethe předpokládal nesnadné experimentální prokázání neutrin, Reinesovi se to podařilo a byl tak potvrzeno teoretické předpovězení neutrina Paulim a Fermim. Reines obdržel v roce 1995 polovinu Nobelovy ceny, na rozdíl od Cowana, který se jí bohužel nedožil.