Nobelova cena za fyziku pro rok 1993
1) Russel A. Hulse
* 28. 11. 1950 New York, USA
Hulse vystudoval na massachusettské univerzitě fyziku a tamtéž pracoval mnoho let jako aspirant, pod vedením J. H. Taylora. V devadesátých letech přestoupil na univerzitu v Princetonu.
Hulse společně s Taylorem objevili v roce 1974 nový typ pulzaru, který se od ostatních odlišoval svojí proměnlivostí frekvence. Po důkladném studiu dospěli k závěru, že se jedná o binární pulzar, tedy systém dvou téměř stejně těžkých neutronových hvězd, které se otáčejí kolem společného těžiště. Je to svým způsobem kosmická laboratoř, na které je možné studovat Einsteinovu teorii gravitace, pozorovat gravitační vlny a jejich částice gravitony. Za zmíněný objev obdržel Hulse s Taylorem v roce 1993 Nobelovu cenu.

2) Joseph Hooton Taylor
* 29. 3. 1941 Filadelfie, USA

Taylor vystudoval astronomii na Harvardově univerzitě, později nastoupil jako profesor astronomie na Massachusettskou univerzitu v Amherstu.
Taylor společně s Hulsem objevili v roce 1974 nový typ pulzaru, který se od ostatních odlišoval svojí proměnlivostí frekvence. Po důkladném studiu dospěli k závěru, že se jedná o binární pulzar, tedy systém dvou téměř stejně těžkých neutronových hvězd, které se otáčejí kolem společného těžiště. Je to svým způsobem kosmická laboratoř, na které je možné studovat Einsteinovu teorii gravitace, pozorovat gravitační vlny a jejich částice gravitony. Za zmíněný objev obdržel Hulse s Taylorem v roce 1993 Nobelovu cenu.