Nobelova cena za fyziku pro rok 1983
1) Subrahmayan Chandrasekhar
* 19. 10. 1910  Lahavr, Indie
  7. 6. 1995 Chicago, USA
Chandrasekhar absolvoval univerzitu v Madrásu, a to již ve svých dvaceti letech. Okamžitě začal se studiem na univerzitě v Cambridgi, kde zůstal až do roku 1936, kdy se přestěhoval do USA. Po Havardově univerzitě přešel na Yerkersovu observatoř univerzity v Chicagu, kde rovněž působil jako profesor teoretické astrofyziky. Více než 25 let redigoval časopis Adstrophysical Journal.
Chandrasekhar se věnoval teoretickým problémům astrofyziky a kosmologie, studoval vnitřní stavbu hvězd, dynamiku galaxií a hvězdných soustav. Již ve svých 22 letech odvodil limitupro hmotnost hvězd, která pomáhá určovat vývoj hvězd. Za práci v oboru astrofyziky obdržel Chandrasekhar v roce 1983 polovinu Nobelovy ceny.

2) William Alfred Fowler
* 9. 8. 1911 Pittsburgh, USA
  17. 9. 1995 Pasadena, USA
Fowler začal svá studia na Ohijské univerzitě, z které přestoupil na Kalifornský technologický institut.
Fowler se jako jaderný fyzik velice rychle přeorientoval na obor astrofyziky, kde se věnoval především vývoji chemických prvků ve vesmíru. Za přínos a vyřešení základních otázek astrofyziky a kosmologie získal Fowler v roce 1983 polovinu Nobelovy ceny.