Nobelova cena za fyziku pro rok 1974
1) Martin Ryle
* 27. 9. 1918  Brighton, Velká Británie
14. 10. 1984  Cambridge, Velká Británie
Ryle se stal prvním profesorem katedry radioastronomie na Cambridské univerzitě v roce 1959.
Ryle se po většinu své kariéry zabýval oborem radioastronomie. Věnoval se novému oboru se vším všudy, protože neexistovaly odborná pracoviště ani zařízení. Zasloužil se o vybudování nového pracoviště, konstrukci nových přístrojů, ale také o vypracování vyhodnocovacích metod. Navrhl konstrukci a realizoval stavbu rádiových interferometrů. Kromě jiného se zabýval významem počítání slabých rádiových zdrojů pro poznávání struktury vesmíru, jehož výsledkem byl zájem o kvasary. Ryle obdržel za práci v radioastronomii společně s Hewischem Nobelovu cenu za rok 1974.

2) Anthony Hewish
* 11. 5. 1924  Fowey, Velká Británie

Hewish působil po většinu své kariéry v Cambridgi, kde také učinil většinu svých objevů.
Hewish se poměrně dlouho zabýval výzkumem bodových rádiových zdrojů ve vesmíru, a to především těch, u kterých dochází ke změně intenzity záření. Ukázalo se, že ke změnám dochází díky vlivu sluneční soustavy a zemské atmosféry. Hewish proto navrhl a realizoval soustavu přijímacích antén na ploše 34 hektarů. Nové zařízení vedlo k alespoň částečné eliminaci zmíněných vlivů a objevil tak pulsary, jejichž objev znamenal záplavu experimentálních i teoretických prací. Za zmíněné práce obdržel Hewish společně s Rylem v roce 1974 Nobelovu cenu.