Nobelova cena za fyziku pro rok 1970
1) Louis Eugéne Felix Néel
* 22. 11. 1904 Lyon, Francie
Néel, po vystudování lycea v Lyonu, pokračoval ve studiu na Ecole Normale Superieure v Paříži. Od roku 1928 působil ve Štrasburgu, kde vypracoval u otce magnetismu Weisse doktorandskou práci, kterou obhájil v roce 1932. Od roku 1937, do konce druhé světové války působil jako profesor fyziky ve Štrasburku. Od konce války zastával mnoho významných organizačních funkcí, ale i přesto dále publikoval a udržoval kontakty s vědeckým světem, a to včetně Fyzikálního ústavu ČSAV v Praze.
Néel obdržel v roce 1970 Nobelovu cenu nejen za svoje objevy feromagnetismu a antiferomagnetismu, ale i za svoje celoživotní dílo.

2) Hannes Olot Gosta Alfvén
* 30. 5. 1908 Uppsala, Švédsko
  11. 9. 1995 Stockholm, Švédsko
Alfvén vystudoval univerzitu v Uppsale, na které také získal doktorát. Zanedlouho byl jmenován profesorem Královské technické vysoké školy. Ve stockholmském Ústavu pro fyziku plazmatu vybudoval školu astrofyziky.
Alfvén zasvětil celou svoji kariéru astrofyzice, na jejíž jednotlivá témata napsal velké množství vynikajících monografií. Za svoje celoživotní dílo obdržel Alfvén v roce 1970 Nobelovu cenu.