Nobelova cena za fyziku pro rok 1915
1) sir William Henry Bragg
* 2. 7. 1862  Wigton, Velká Británie
12. 3. 1942  Londýn, Velká Británie
Henry Bragg byl výjimečně nadaným studentem na Trinity College v Cambridgi, kde studoval matematiku a fyziku. Studium dokončil v Cavendishově laboratoři, dále pokračoval jako profesor v jihoaustralském Adelaide a novozélandském Dunedinu. Po návratu do Anglie působil jako vedoucí katedry fyziky v Leedsu a později na univerzitě v Londýně.

2) sir William Lawrence Bragg
* 31. 3. 1890  Adelaide, Austrálie
1. 7. 1971  Londýn, Velká Británie
Lawrence Bragg začal univerzitní studia v jihoaustralském Adelaidu, ale po přestěhování do Anglie pokračoval na Trinity College v Cambridgi, stejně jako jeho otec. Vynikající absolvování univerzity otevřelo W. Braggovi kariéru profesora fyziky na univerzitě v Manchesteru.

Otec i syn Braggovi ovládaly kromě klasické fyziky i krystalografii a krystalovou fyziku. Po úspěšném Friedrich-Kippingově pokusu s difrakcí rentgenového záření, zůstala stále ještě otevřená otázka principu difrakce na krystalové mřížce. Postupným studiem a analýzou problému nakonec odvodily vztah difrakce rentgenového záření na krystalové mřížce, který byl později nazván Braggovou rovnicí. Použitím Braggovy rovnice je možné provádět spektroskopii rentgenového záření při znalosti krystalové mřížky, stejně jako je možné studovat strukturu krystalů při znalosti parametrů rentgenového záření. Prostřednictvím dalších pomocných metod se jim podařilo určit elektronovou hustotu krystalů, polohy jednotlivých atomů a teplotní kmity atomů v krystalové mřížce. V dalších letech navázal na jejich práci Debye, Scherrer a Hull, když vyvinuly metody určování struktury látek v prášcích a polykrystalických materiálech, Watson a Crick pak objevili dvoujšroubovicovou strukturu DNA. Za svoji práci obdrželi Braggovi Nobelovu cenu.